Slik ble jeg avhengig av disse fargeklattene…….

Ja, jeg er avhengig. Det har nå engang blitt sånn. Eller jeg kan si det på en annen måte. Er slik laga at fargeklattene, eller gule lapper og merkepenner, er en del av livet mitt 😉 Må bare innse at det er slik.

Når jeg nå nærmer meg 70, er det ikke så lett å endre på akkurat det, tror jeg.
Har vært sånn fra den tid merkepenner og gule postit-lapper ble funnet opp antageligvis 😉

Angående det med alder. Ikke så veldig langt unna 70, men er nå bare 68. Rett skal være rett.

De gule lappene

Men så var det de hjelpemidlene. Fargeklattene mine. Det er så lettvint og praktisk!
Noe skriver jeg rett inn i kalenderen på telefonen. Ting jeg skal huske. Andre ting er det mer praktisk å ha rett foran nesa på en gul lapp. Eller oransje, rosa eller lysegrønn.

Betegnelsen gul lapp kommer kanskje av at de opprinnelige 3M-lappene kun var å få i gult? Bare en antagelse…..

Jada. Var det ikke som jeg tenkte! Klarte ikke å la være å google 😉 Se resultatet fra Wikipedia.

Merkepenner i mange farger gjør livet enklere
Merkepenner er jeg avhengig av

 

Merkepennene

Jeg er ikke noe annerledes på merkepenner. Kanskje litt mindre bruk av disse fargeklattene de siste åra.

Grunnen til det er at det leses mye på nettet, og der kan jeg ikke bruke dem 😉

Jeg var totalt avhengig av dem i studietiden.

Jeg måtte ta meg sammen for ikke å bruke dem i bøker som kanskje skulle selges videre etter endt skolegang.

Og i hvert fall bøker som hørte andre til!  Jeg fant heldigvis grensa mellom lov og ikke lov.

Kalender

Jeg bruker merkepennene på oversiktskalenderen. Den i papp som en kan få gratis på butikken eller kjøpe i bokhandelen, du vet. Er så greit å ha den halvårsoversikten som supplement til kalenderen i iPhonen.

Da må jeg igjen innrømme min nerdete vane angående merkepenner. Gjøremål på datoer blir fargekodet!
Bruker grønn penn på jobbavtaler, oransje på familie- og sosiale begivenheter/sammenkomster og rosa på andre avtaler.

Dette gir jo litt merarbeid, men når jeg er slik laga at jeg liker oversikt og struktur, tar jeg gladelig den ekstrajobben med pennene og dobbel bokføring.

Det blir jo faktisk dobbelt når jeg har avtalen både i iPhonen og på papirkalenderen. Kunne sikkert ha brukt tida på noe annet, men nå har jeg i hvert fall skikkelig kontroll 😉

 

Har du slike fargeklatter i hverdagen din?

Du kan lese et gammelt innlegg om meg som Listoman.

Og Se i kalender`n fra oktober i fjor.

 

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
      1. System er greit, ja, men imponert over at du har alt i hodet 🙂 Ikke det at jeg har så fryktelig mange avtaler altså, men er så vant til å notere ned, så da blir det sånn 🙂

    1. Så bra 😀 Bruker også den pappkalenderen. Den har jeg med meg på møter og ellers. Kjempegreit å notere på. Men bruker selvsagt kalender på telefonen også 🙂 Merkepenner bruker jeg mye på noter, for å markere min stemme 😀

    2. Kjekke tusjer det der. Nå har ikke jeg trengt slike siden jeg var tilkallingsvikar fire forskjellige plasser i kommunen, men da var de veldig viktige for ikke å gå surr i jobbene. Nå jobber jeg jo ikke mer, så alt av avtaler og ting og tang skriver jeg bare i kalenderen på mobilen. Funker greit det også. Men tusjene er noe som hørte til fortiden.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg