Staseligere kveldsmat enn vanlig på en hverdag.


Onsdagen i forrige uke var jeg bedt bort på kveldsmat igjen. Kalte det heller middag, jeg, for droppet akkurat det måltidet hjemme hos meg sjøl den dagen. Regnet med at jeg fikk noe mer enn ei brødskive med syltetøy på…eller noe slikt….dit jeg kom.
Og der fikk jeg rett. Maten kan du sjå bilde av under her. Vi var 6 stykker til bords og anledningen var den månedlige bokringen vår.
Spekemat, melon, jordbær, ost og druer blant annet. Kjeks, brød og godt drikke. Vart som vanlig veldig hyggelig.
Vi rakk til og med å snakke om den boka vi alle hadde lest den siste måneden. Absolutt det viktigste, for det er jo ene og alene grunnen til at vi treffes på denne måten.
Eller er det nå egentlig det?

I utgangspunktet er det slik, men bare det å samles for en god prat med mat og drikke har nok blitt enda viktigere etter hvert, for å si det rett ut. Og ikke noe galt med det, vil jeg si. Heller tvert i mot.
Jeg kan lage et eget innlegg senere med litt anmeldelse av boka, som jo egentlig var «hovedpersonen».
Den het «Stein i silke» og er skrevet av den svenske forfatteren Mikael Niemi.
Kommer etter hvert……


Om bokring, astronomer og litt fest.
Boka jeg vart tvunget til å lese.

6 kommentarer
      1. Spiser ikke kveldsmat vanligvis jeg heller. Blir som regel middag ca klokka seks som er siste måltidet. Sjokolade tør jeg ikke å kjøpe, for da spiser jeg opp alt på en gang😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg