Taco og sjokoladekake på menyen🥳


Stas med barnebursdag. Eldste barnebarn fylte 8 år og jeg var invitert. Det skulle være party med nærmeste familie og noen venner. God tradisjon. Og jeg stilte med sjokoladekake og presang.
Nå er jeg så heldig å bo i samme by som ham, så kommer meg dit ganske fort. Kaka lagde jeg dagen før, og den har til og med fått et eget blogginnlegg.
Sjokoladekakebakedagen.


Fikk beskjed på forhånd om at vi måtte komme sultne, for det skulle serveres taco. Slettes ikke dumt. Faktisk veldig lurt. For da kan hver og en bestemme åssen måltidet skal bli, sånn cirka i hvert fall. På bordet var det nemlig mye å velge i, som du kanskje ser av bildet. Fikk med nesten alt innafor ramma. Kjøttdeigen sto på ovnen.
♦️
Jeg laga meg ei lefse fylt med mye godt, som du ser.
Til og med forskjellig styrke på sausene varta de opp med, både hjemmelaga og ferdige på boks. Jeg klarte ikke å stoppe etter ei lefse, så da vart det variant med tacoskjell i runde nummer to på meg. Skikkelig godt. Er lenge sida jeg har hatt taco på menyen i mitt lille hushold. 


Etter ei god pause, vart det kaker, kaffe og brus.
Da fikk jeg testa om sjokoladekaka jeg hadde bakt var god nok. Regna med at det var greit, for har brukt samme oppskrifta før, men vet jo aldri. Heldigvis var den etanes. Så da var det vel greit, da.
Det var tilsynelatende heller ikke dumt at jeg hadde overøst kaka med alskens godteri. Populært hos barna i hvert fall. Fikk ikke plass til alt godteriet jeg hadde kjøpt for kakepyntingsprosessen, så du kan lese litt om det her:
Åssen gikk det med Halloweengodteriet?

 

8 kommentarer
    1. Gratulerer både barnebarn og bestemor, koselig å bo i samme by så reiseveien ikke er så lang. Jeg hadde også en sjokoladekake som ble bakt til alle barnebursdager, den var alt fra fotballbane til tog. Og full av godteri. Ser du bruker kefir i din sjokoladekake, det må jeg prøve ved anledning 🙂

    2. Så koselig😀 Og det var skikkelig godtekake ja ☺️👏
      Jeg bruker også kefir i en sjokoladekake uten egg. Den blir, som du sier, veldig saftig og god 😉
      nyt kvelden. 🥰

    3. Koselig med 8-årsdag! Kaka ser både pen og god ut – og taco er jo kjempegodt! Sjelden på menyen for meg også – taco for en er jo litt tassent! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg