Trøste og bære….😜


Jeg gir meg over. Han RARINGEN min….han krøllebølle Barney har slått rekorden sin, tror jeg. Dette var nemlig fangsten hans i går, på den første skogsturen for dagen. Morrasturen sånn omtrent klokka halv ti.
Morra og morra….heller formiddag kanskje.
Han elsker å finne skatter, og det har jeg dokumentert tidligere her på bloggen. Det kan være narresmokker, votter, vanter, skjerf, baller i alle størrelser, gjenslengt sjokoladepapir, og mye mye mer. Hadde jeg samla på alt i ei kasse opp gjennom, hadde den vært stor, innholdsrik og litt snål. Men mest går det i pinner, slik som her. Trøste og bære, sier jeg bare….for en type…..den puddelen.
♦️
Eller dette kan vel heller mer korrekt kalles en kjepp, tenker jeg. Stolt er han i hvert fall, og han drar den helt inn i huset. Får lov til det…..

Fin opptenningsved, men litt for lang for peisovnen min, så må nok fram med saga. Inntil da oppbevares den på et lurt sted på terrassen, ute av syne for skattejeger’n.
Har spart mye penger på Barneys pinnesanking de åra vi har bodd her. Opptenningsved koster nemlig litt på butikken.
Er han ikke både fin, RAR og komisk med den kjeppen i kjeften?
♦️
PS!
Jeg hadde laget dette innlegget før jeg så Utifriluft-Margrethe sin helgeutfordring om RARINGER, men hadde jo nevnt ordet RAR, så hvorfor ikke la dette være mitt bidrag?
Link til hennes blogg finner du nederst.


Hva i huleste har han funnet nå da?
På skattejakt igjen.
Barneys skattejakt.
Utifrilufts helgeutfordring….raringer.

4 kommentarer
    1. Smiler litt her av søte rare fine Barney😍🐕‍🦺
      Han er noe helt for seg selv👏🏻👏🏻
      Har ikke hørt om andre hunder som driver slik skattejakt i skogen👏🏻Du får melde han på en konkurranse : Hvem finner mest rare ting i skogen🐕‍🦺💫👏🏻

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg