Vi måtte hente gjestene våre

Vi skulle få gjester fra Hamar. Ikke veldig langveisfarende, men kan virke sånn, for ikke så ofte de er på besøk her på mitt nye bosted i hovedstaden, og ikke ofte jeg tar turen oppover heller, for den saks skyld.
Er bare 12 mil og ca 1 time og 20 minutter med tog eller bil. Så ganske overkommelig.
Dessuten får en det fint til som et dagsbesøk også. Altså uten overnatting. Jeg har plass til overnattingsgjester, men denne  gangen var det altså dagsbesøk.
♦️
Og de valgte å ta toget. Veldig lettvint fra togbyen Hamar.
Å komme seg opp til meg fra Oslo S kan være litt vanskeligere.
Jeg synes ikke at det er vanskelig, for jeg har bodd her i 4 år nå.
De hadde helt sikkert også klart det, men jeg tilbød meg å dra ned til Oslo S for å møte dem likevel. Ikke med bil, men med trikk.
Da fikk Barney en liten luftetur også, på vei til trikkeholdeplassen.
Litt spesiell den trikketuren for tida nemlig.
♦️
Skrevet om det før. I flere måneder har de jobbet med forbedring av trikkeskinnene nedover Ekebergåsen.
Derfor går trikken kun ned til Sjømannsskolen(Ekebergparken). Derfra tar vi buss for trikk ned til Oslo Hospital, hvor vi igjen går over på trikk for videre transport.
♦️
Jeg ville jo ikke undervurdere gjestene mine, men tenkte likevel det var greit at de slapp å finne ut av alt dette sjøl.Og så fikk puddelen turen sin….igjen.
Derfor tok altså like godt Barney og jeg denne turen med trikk og buss-for-trikk og trikk.
Barney har blitt vant til dette etter hvert. Han skaper også ofte glede for mange passasjerer. Alltid noen som vil klappe gromgutten min😅 Og han blir veeeeeldig glad.
♦️
Vi gikk liksågodt helt inn i avgangshallen og bort til åpningen hvor passasjerer fra Hamartoget på spor 5 ville strømme ut.
Hadde varsla dem om at vi kom til å stå der.
De kom som avtalt med 10-toget fra Hamar som ankom Oslo S presis etter ruta klokka 11:26.
Så da vart koselig treff for puddel og folk, og Barney og jeg guidet dem til trikkeholdeplassen og videre kjørte vi sammen oppover lia i trikk og trikk-for-buss og trikk, og til slutt en liten spasertur hjem til meg.
♦️
Og Barney fikk lufta seg og skvetta enda litt mer…..
Og hva som skjedde etterpå kan jeg rable ned i et annet blogginnlegg…..
PS.
Det er ikke lenge før dette «trikk-og buss-styret» er over.
4.mai skal de være ferdig med jobbinga, og da går det atskillig raskere å komme seg ned til sentrum.

Hopping både her og der for  Barney.