Vil du se svaret jeg fikk angående FILTER, forsida Blogg.no…..og Bloglovin?

Jeg hadde et par innlegg her om dagen hvor jeg snakket om filter. Har til tider hatt innlegg som ikke har dukket opp på forsida av Blogg.no. Og Bloglovin er helt uforståelig for tida. Så da sendte jeg mail til begge instanser.

Blogg.no hjelpesenter svarer fort

Det har de alltid gjort. Veldig fornøyd. Regnet med at jeg ville få svar i dag, mandag allerede.
Og det fikk jeg.

Jeg spurte altså om å få listet opp alle de orda som gjør at innlegg blir filtrert vekk fra forsida til Blogg.no.

Jeg skjønte ikke at jeg kunne ha brukt noen av de 2 ordene jeg allerede visste om, så hva var det denne gangen?
Tør ikke å skrive dem her 😉
Men kan antyde: REK—- og ANN—-

Brevet jeg fikk fra Blogg.no var så fint og oppklarende, at jeg tar meg den frihet å gjengi det her, i tilfelle du også kan ha nytte av det. Se brevet nederst.

For at du skal skjønne problemstillingen, setter jeg inn link til innlegget mitt om filtrering her:

Enda en ny start…og har du svar på det mystiske som skjer?

Bloglovin derimot

Sendte mail dit også, jeg. To ganger. Se i eget innlegg som jeg linker til under her. Ikke fått svar ennå.
Der gjaldt det at publiserte innlegg ikke lenger kommer automatisk inn på Bloglovin.

Blogg.no svarte meg på det også faktisk. Enda det hadde jeg ikke spurt dem om. De hadde bare lest innlegget mitt om Bloglovin 🙂 Imponert!

Her er innlegget jeg hadde om Bloglovin i går:

Og så var det Bloglovin igjen, da…

Og så det oppklarende og fine svaret fra Blogg.no

Hei!

Foto: Pixabay

Takk for at du tok kontakt. Her er svar på din henvendelse:

Jeg sjekket innlegget, det var ordet samarbeid. Men akkurat i dag, for ca en halvtime siden, har jeg fått teknisk til å fjerne det ordet fra den lista som kaster innlegg fra forsiden. Så fra og med nå er det ikke noe problem med det ordet. Jeg var ikke klar over at det ordet var med, så derfor ble det ikke fjernet før nå, da jeg gjorde teknisk oppmerksom på at det ordet kan brukes i veldig mange andre sammenhenger enn ann….relaterte ting. 

De andre ordene er:  rek…e, ann…elenke, ann…lenker, spo..et, ann…e.

OBS.OBS! Pensjonistgunna kommer kort innpå her for å si at jeg måtte trikse med de forbudte ordene. Litt prikker….Ellers ville innlegget blitt fjernet igjen !! 😉

Jeg ser forøvrig at du skriver om bloglovin, og at du lurer på hvorfor ikke blogginnlegg kommer dit. Det har vi funnet ut, men det er en feil som ligger hos bloglovin. Jeg har vært i kontakt med dem flere ganger, og jeg har også bedt alle bloggere som opplever problemet om å kontakte dem. Jeg har ikke fått svar.
Det som er greia er at de har gjort en endring der de henter oppdateringer fra feil adresse på alle blogg.no-blogger. Det begynte de med i sommer. Vi har altså kontaktet dem gjentatte ganger og fortalt at dette er feil, men får ingen respons overhodet.

Her er et forslag til mail du kan sende til bloglovin, da det er vårt håp at jo flere som sender inn, jo mer sannsynlig er det at de til slutt MÅ ta tak i det.

Hi
I have been told by blogg.no that there is an error in your system causing all blogg.no blogs to not update their feed on bloglovin. This has happened sometime this summer, and no changes has been made in the blogg.no system.
Here are the notes from blogg.no:
What we found is that Bloglovin is using wrong URL to get the contents. They are using the URL in this format:
http://BLOGGER.blogg.no/index.rss
Whereas our RSS feed from where they should be getting content is as follows:
https://BLOGGER.blogg.no/feed
As a result, new posts are not updated on Bloglovin.

Unfortunately there are no settings or option in the user area in Bloglovin to correct the RSS feed URL, so I am unable to fix this on my blog.

Since the issue is same for all bloggers of Blogg.no, please update all Blogg.no blog sites RSS url with the above URL format. This should resolve all blog sites at once.

Dersom du har flere spørsmål eller trenger mer hjelp, kan du svare på denne henvendelsen.

Ha en fin dag!

Bra jobba 

Var ikke dette bra? Nå vet vi hva vi skal unngå å skrive. Forbudte ord. Og alle vi som ikke lenger synes på Bloglovin, kan sende brev til Bloglovin. Kopier gjerne det engelske brevforslaget i mailen fra Blogg.no. Fint om flest mulig sender en mail til Bloglovin 🙂

Lykke til med både det ene og det andre, og håper dette var til hjelp for deg også.

Har du hatt disse samme utfordringene som meg?

 

18 kommentarer
    1. Så oppklarende..fint du spurte så fikk vi andre greie på det også.. Best å ta vekk noen bokstaver om man “må”bruke orda ja.. 🙂

    2. Veldig bra 😀 Tusen takk flinke du. Nå har ikke jeg hatt sjansen å være inne på blogg omtrent idet hele tatt, siden i forrige uke. Men nå skal jeg blogge litt om det som har opptatt meg 😀

      1. Veldig bra. Nei pass bare på å ikke bruke de forbudte orda 😉 Nå har jeg heldigvis fått dem til å fjerne ETT. Det var SAMARBEID. Det var det ordet jeg hadde brukt 🙂 De leste gjennom innlegget mitt, fant ut at det ordet sto på filter-lista, syntes ikke det burde stå der, og fjernet det. Takk til dem!

    3. Jeg viste ikke at det er mange ord som er forbudt. Greit å få vite om det. Jeg følger jo ikke mye på hva som skjer på grunn av alt for mye info at mitt hode klarer ikke å fordøye alt)
      Du er flink med det du holder på med!

    4. Veldig oppklarende, og utrolig bra at de også er obs på bloglovin problemet. Og at de faktisk har forsøkt å ta kontakt. Men bloglovin har jeg selv gitt opp. Gidder faktisk ikke å styre med dem. Og spesielt ikke når de ikke engang tar seg bryet med å svare. Bruker Facebook veldig aktivt jeg, både når jeg skal lese blogg, og legger ut egne innlegg. Det fungerer ganske bra synes jeg.
      Greit å få en oversikt over de forbudte ordene. Tror det går fint å skrive det i kommentarfeltet, det har jeg selv gjort med de forbudte ordene uten at det har blitt noen konsekvenser. Teit at det er sånn type forbud. Kan ikke begripe vitsen egentlig. Men men….
      Flott du har tatt tak…du er jammen god altså ♥

      1. Sendte brevforslaget til Bloglovin, som jeg fikk av Blogg.no. Tror ikke det hjelper….I kommentarfeltet går det greit med ordene, har jeg erfart også 🙂 Og takk skal du ha for hyggelig kommentar!

    5. Ahh.. Glimrende!!

      *kopierer brev til Bloglovin*
      Må imidlertid si at jeg mener det får være måte på til arroganse på disse her når de ikke engang finner det bryet verdig å svare på henvendelser fra blogg.no..

      1. Så bra! Da er vi i hvert fall 2 som har sendt brev til Bloglovin! Skikkelig dårlig at de ikke svarer. Hvis de oppfører seg sånn, regner jeg med at den sida vil forsvinne av seg sjøl etter hvert.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg