Åssen går det med feriegjesten?

Jeg har tidligere nevnt en feriegjest. Han har vært her i 14 dager. Nå skal han hjem. Turen kan jo bli dramatisk….

Tidligere innlegg.

Innlegget får litt preg av agurknyhet, slik som avisene driver med om dagen 😉

Jet Li, den røde kampfisken, koser seg hos meg, han. Ser ikke tegn på noe annet.

Vil du vite mer om ham kan du klikke deg inn og lese:

  1. Hei, jeg heter Jet Li 😉
  2. Agurknytt med feriegjest og eventuelt sjøsyke.
  3. Er jeg sprø når jeg prater til dyr?

Og nå da?

I dag skal han hjem.
Han må fraktes i bil som sist.
Stort sett grei vei.
Men på noen sideveier før og etter “autostradaen” kan det være litt “ruglete”.
Og det merkes i fiskebollen. Det blir litt bølger.

Nå får ikke jeg sjekket med ham hvordan han egentlig har det med denne skvulpinga.
Men han overlevde nå transporten hit.
Og han har i ettertid virket frisk og rask.

Så da får jeg ta sjansen på at det går bra på hjemturen også.
Skal love å kjøre veldig sakte over humpene i veien.
Da vil jeg ta mer hensyn til ham enn eventuelle irriterte bilister bak meg.

Men på motorveien går det fort.
Det tåler han.
For der er det ingen humper.

Unnskyld, Jet Li

Og hva skal vi ha til middag i dag? Makaber assosiasjon.

Beklager, Jet Li….

Men det blir fersk, stekt makrell med agurksalat og nypoteter.

Og makrellen kjøpes hos den eminente fiskehandleren i byen….før vi tar fatt på veien.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg