De rareste pannekakene?


Slik så ikke pannekakene ut forrige gang jeg laget dem, men det kan ha en naturlig grunn at de vart så rare denne gangen. Jeg skal fortelle.

Det hadde seg slik at jeg skulle få forholdsvis raskt bestemt besøk av Datter og Yngste barnebarn. Kunne vel være godt med litt pannekaker etter skituren hit? Ja, for jeg har vel nevnt at det går an å gå på ski fra dør til dør oppi her jeg bor i Oslo? Ganske så supert å bo i hovedstaden også skal jeg si deg.
Innlegg om Barney og meg på skitur kan du lese nederst på sida.
♦️
Men så tilbake til pannekakene. Jeg hadde ikke melk. Har sjelden det. Kun når jeg vet i god tid at barnebarn skal overnatte. Da handles det. Men jeg har alltid mandelmelk og matfløte i kjøleskapet. Hvorfor? Jo, på grunn av holdbarheten. Holder seg i flere måneder. Da kan jeg gjøre slike stunt som for eksempel pannekakerøre på kort varsel.
♦️
Egg har jeg også alltid. Beholdning var 4 stykker denne dagen. Brukte alle. Så da vart det pannekakerøre av egg, matfløte, mandelmelk, hvetemel og salt. Stekte pannekaker i meierismør.
Men se på bildet. Dannet seg blemmer i røra da den ankom panna med smør, som videre ble til krater og rart mønster. Lurer på hvorfor det vart slik? Kan det være mandelmelka? Vet du hvorfor?
♦️
Uansett så spilte ikke utseendet noen rolle for oss tre. Og i hvert fall ikke for Barney som også fikk en bit. De smakte godt, og det var viktigst. Med rørt jordbær på, som jeg rakk å hurtigtine fra frossen tilstand.
Hva driver du med?
Dette forplikter. Nå har jeg sagt det.
Vet du hvorfor det er så mye pannekakeblogging i dag?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg