Den røde kjerringa😉

Det er den røde dagen i dag. I Frodiths fargeverden. Klesutfordringen. Dag nummer 6 av 7 dager.

Vil du se starten på dette? Det første innlegget mitt som svar på utfordringen kan du lese her: ROSA FARGEUTFORDRING FRA FRODITH

Den vanskelige røde

Rødt er da definitivt en vanlig farge. Og mange ikler seg den. Jeg trodde at jeg ikke hadde noen røde plagg. Men jeg fant 2 stykker da jeg åpna klesskapet.

Det første plagget er en julegenser hvor Rudolf pryder brystkassa. Det andre ble utvalgt som representant for denne utfordringen. Eller si catwalken.

Du ser resultatet på bildet.

Og hvor stammer den fra?

Kjøpte den helt sjøl på impuls da jeg var på førjulstur til London med jobben for noen år siden. Skal vi sjå…. Det må vel ha vært desember 2014, når jeg tenker meg om.
Det skal sies at dette er et arkivbilde fra 2019, så overdelen begynner å nærme seg 20-årsjubileum, men henger fortsatt i skapet.

Hvorfor bruker jeg ikke rødt?

Jeg synes nå at jeg kler den røde toppen på bildet, men det kan være rødnyansen.
Vanligvis heller jeg mot varmere farger som grønt, gult, oransje, sennepsgult, fersken også videre.  Men tomatrød går greit. Tror denne er bortimot det…

Som opprinnelig rødhåret er det vel der grunnen ligger. Ble litt crash med rødt hår og røde klær. Hårfargen var varm. Så kalde rødfarger med innslag av blått var helt feil….følte jeg.

Men nå har jeg blitt blondine på mine gamle dager, så kanskje jeg kler andre farger nå?

Pent sagt blondine. Er nå egentlig grå. Men heldigvis en varm gråtone.

Så med svart buske til, og høstløv i forgrunnen, ble resultatet slik:

På catwalk med rød genser og røde blader
Den røde utfordringen

Her er linker til de andre fargeutfordringene:

ROSA
GUL
GRØNN
ORANSJE
TURKIS

 

8 kommentarer

Siste innlegg