Du vil kanskje vite hvordan det gikk mandag og tirsdag?

Det var den mandagen hvor veldig mye skulle avgjøres. Det var ikke bare leilighetskjøp og analyseresultater fra veterinærinstituttet. Det var valg også! Ikke måte på…..

Boligjakten

Et litt gammelt, dårlig bilde 😉

Jeg starter på innlegget mandag kveld.
Så får vi se på slutten her om det er noe som endrer seg innen publisering 😉

Det ble en heftig budrunde. Jeg forholdt meg avventende, for det var så mange andre som bød. Dessverre. Jeg hadde meldt inn forkjøpsrett, så litt trygt på den måten. Men ikke trygt nok, for sto som nummer 4 på den lista.

Jeg hadde tenkt å legge inn et høyt bud tidlig, men det var det andre som sørget for, så da ble sånn at jeg bare fulgte med fra sidelinja.

Det er taktikk også, så ikke lett. Men den forkjøpsretten er litt ekkel, når jeg ikke sjøl står som nummer 1.

Men budene gikk så høyt, og langt over prisantydning, at jeg må bare vente….og håpe.
Avgjøres ikke før tirsdag formiddag. Da starter OBOS ringerunden til de som har meldt forkjøpsrett.

Lite trolig at både nr.1, 2 og 3 trekker seg, så håpet er nok ute. Men……..

Analyseresultater glimrer med sitt fravær

Noen flere hunder er døde. Ingen nye meldinger om prøveresultater har kommet fra veterinærmyndighetene i skrivende stund.

Blir venting her også, da…….

Begynner å bli vant til det. Men skal bli glad når det er over. Det vil si: når de har funnet kilden til sykdommen hos hundene.

Det tredje som skulle avgjøres denne mandagen

Det er valg. Det kan vi ikke ha unngått å få med oss. Og jeg har stemt. Da har jeg lov til å ha meninger om ditt og datt.

Hvis jeg ikke hadde stemt, kunne jeg ha holdt kjeft. Om politikk i hvert fall.

Og her vet jeg heller ikke resultatet akkurat nå. For innlegget så langt er skrevet i 5-tida på mandags ettermiddagen…..

Jeg håper at du brukte stemmeretten din også? 

Konklusjon

Det er fortsatt mandag 😉 Men nå snart blir det tirsdag her inne! 😉 Og jeg kan gi deg svar på både det ene og det tredje og kanskje det andre……

Og så kom tirsdagen!

  • Boligjakten må dessverre fortsette 🙁
    Får håpe at det er en mening med det.
  • Noen ny informasjon fra veterinærmyndighetene foreligger ikke.
  • Og valget gikk sin gang. Jeg stemte, og har gjort mitt. Resultatet er greit. Det blir nok samme ordfører som før. Men jeg må innrømme at de 2 første punktene var prioritert i går.Så da er vi vel omtrent like langt som dagen før og dagen før der……Under her kan du lese relaterte innlegg:

Så spørs det hvordan det går denne gangen, da…

Hvilken runde er det nå, mon tro?

Hvordan gikk det i går? Kanskje et skritt videre? Spennende….

Alt ble plutselig så skummelt og utrygt…

Om min spennende mandag…og jinxing….

 

 

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Det ligger nok en mening bak det at den leiligheten ikke ble din 🙂 Jeg krysser fingra for svar fra veterinærmyndigheten i nærmeste fremtid… Jeg har gjort min plikt og stemt jeg også 🙂 Ha en fin dag videre <3

    2. Det gjelder å ha is i magen med boligjakten, og jeg tror også at det var en mening med det. Da jeg begynte min boligjakt for 11 år siden, gikk den ene boligen etter den andre for alt for høy pris for meg. De fleste av disse boligene var oppussingsobjekter. Så stagnerte markedet. Og da ble muligheten endelig min. Da dukket en leilighet opp som var godt i hold og delvis oppusset. Gammel riktignok, men likevel kunne den brukes med det samme. Jeg la inn bud 500 000 under takst, og jeg var eneste budgiver. Etter en samtale med megler, ble vi enige om at hvis jeg la inn 100 000 til, skulle jeg få tilslaget. Og det gjorde jeg. Leiligheten ble min for 400 000 under takst. Et røverkjøp. Og her har jeg bodd nå i 10 1/2 år ♥ Noe har jeg pusset opp selv etterpå, bl.a. kjøkkenet, så nå har leiligheten steget kraftig i verdi. Ønsker deg masse lykke til i jakten. Jeg er sikker på at du får ditt sted når det er meningen ♥

      Leit med hundesykdommen…skumle greier. Jeg håper de finner ut av det fort.

      Joda, jeg gjorde min borgerplikt og brukte stemmeretten. Vi får samme ordfører vi også, men det partiet jeg stemte er nå med i forhandlingene, og det blir spennende å se resultatet av det 🙂

      Fine dagen videre til deg 🙂

      1. Tusen takk for din historie 🙂 Veldig fin inspirasjon og trøst for meg.Du skal se at det ordner seg sånn for meg også 🙂 Må bare slappe av og la ting skje…..God kveld til deg 🙂

    3. Lykke til med videre boligjakt 🙂 Håper virkelig di finner svar på hvorfor disse hundene har blitt syke.. Fin dag videre til deg <3

    4. Går kanskje rett vest den leiligheten da, men men kommer vel flere. Men tar tid og blir sliten. Hundesykdommen kommer nærmere. Nå i Østfold. Ikke kjekt. Ikke en hund å se her jeg bor nå…Tomt i gata og skogen. Valg ble det også ja…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg