En funky, rocka og soulpreget opplevelse👍

Nabo E og jeg hadde hver vår billett til konsert i operaen i Oslo på søndag. Det var hun som hadde skaffet dem for mange måneder siden, og jeg var så heldig å få være med henne.
Jeg har skam å melde bare vært i operaen en gang tidligere. Må bli en endring på det. Nå som jeg bor så nær alle de fine tilbudene i hovedstaden, bør jeg bli flinkere til å benytte meg av det. Mange sceneoppsetninger å velge blant.
Det skal nevnes at jeg har fått med meg noe på de snart fire årene jeg har bodd i Oslo. Setter inn link til noen blogginnlegg om disse nederst.
Operahuset presenterer ikke bare opera og ballett. Det holdes konserter der også. Vi skulle på en sånn. Den forrige gangen jeg så en forestilling i Operahuset, var det operaen Carmen. Den gang bodde jeg på Hamar og tok toget innover.
Operahuset i Oslo er så vakkert. Nydelig og stilig arkitektur. Både utvendig og innvendig. For et signalbygg. Tegnet av arkitektfirmaet Snøhetta.


Hva vi skulle høre og se på?
Konsert med Jarle Bernhoft og hans band. Vi gledet oss og vart ikke skuffet. Superbra trøkk gjennom hele konserten. Sjangeren er vel en blanding av soul, funk og R&B. Litt rocka av og til også….
Veldig god til å synge og super på gitar. De seks han hadde med seg i bandet bidro også sterkt til en fantastisk konsertopplevelse. Angrer ikke på den, nei…..
Før dette, hadde jeg bare opplevd Jarle Bernhoft live på The Voice. Ikke bare, bare det heller så klart, men der er det andre artister som er i fokus.


Operahuset i Oslo tegnet av Snøhetta
The Voice med barnebarn.
Nå vart det mye (Moulin Rouge)
Miss Saigon
Evig ung på Chat Noir.

6 kommentarer
    1. Så utrolig hyggelig. Ja, på den konserten hadde det vært flott.
      Har aldri tenkt at det holdes “slike” konserter i operaen…Nå må jeg begynne å følge med altså..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg