Er det noe å gjøre med denna kalkunhalsen, mon tro?

Nå blir jeg tøffere og tøffere. Det å utlevere meg sjøl sitter langt inne. Men må gi slipp på litt sjenanse og stolthet når jeg har valgt å være blogger 😉 Derfor vil jeg snakke om kalkunhalsen.

Å ta selfier er en ting. Det er ikke hyggelig. Må selvsagt ikke, men føler at jeg av og til må vise hvordan denne bloggkjerringa ser ut 😉

Laget et par innlegg om det for en stund siden:

HER er det første (Sminkespeil, selfier og kanskje selfiestang?)

HER er det andre ( Det går framover på selfiefronten)

Når jeg får portrettene rett i fleisen, ser jeg elendigheta 😉

Så var det detta med å akseptere seg sjøl som en er, da.
Men det går vel an å pynte litt på fasaden?

Bildet viser portrett med kalkunhalsen.
Bilde fra 2019 med kalkunhalsen.

Sminke kan gjøre underverker. Gidder vanligvis ikke det til daglig.

Halsen, derimot, får jeg ikke gjort så mye med. Eller?

Kalkunhalsen lyser mot meg. Hvorfor har jeg ikke gjort forebyggende tiltak?

Kunne vært flinkere med hudkremer og massasje og oppstrammende øvelser….

Så ble det ikke sånn, da.

Nå er det kanskje for sent?

Spiller egentlig ingen rolle, men allikevel.
Er en anelse forfengelig, så skulle gjerne vært kvitt de foldene.
Ville sett yngre ut uten, for ansiktet er ikke så verst rynkete faktisk.

Mye skjer nok ved inntreden i overgangsalderen. Den kom brått av bestemt årsak. Og det var lenge siden. Var vel det året jeg fylte 50, så vidt jeg husker. Eller året etter……

Dessuten tar jeg tabletter som reduserer østrogennivået. For å forklare det enkelt.
Såkalt aromatasehemmer, for å si det vanskelig. På femte året. Forhåpentligvis siste.

Gjør det sikkert ikke noe bedre.

Bilde fra ca 2009. Skjedd mye med halsen på 10 år….

Men grunnen til at jeg tar disse er langt viktigere enn noen folder på halsen og andre aldersskavanker.

Alternativet kan være mye verre hvis jeg slutter med dem før jeg skal.

Og det finnes enda flere, langt verre plager man kan ha enn kalkunhals. Så egentlig lever jeg godt med den! Jeg lever!

Den rosa sløyfa og meg

Er det noe jeg kan gjøre for å fjerne kalkunhalsen ?

  • Jeg vet at kirurgi kan ordne saken, men det er ikke aktuelt. For dyrt også.
  • Bli flinkere med ansiktskremen.
  • Massere inn ansiktskremen med sirkelbevegelser?
  • Strammeøvelser med muskulaturen?
  • Tja…hva mer?
  • Slanke meg litt vet jeg ikke om hjelper akkurat der. Kanskje….

Ikke godt å si.
Men kom med forslag hvis du har noen.

Kan jo prøve noen tiltak sånn at det kanskje blir OK å ta selfie? 😉

Ellers, hvis jeg skal være så fordømt forfengelig: Får begynne med tørkle i halsen eller høyhalset genser 😉

Kjør på med forslag og egen erfaring angående kalkunhalsen!

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Syntes folk på din alder er like vakre som de på 20. Skjønnheten bare endrer seg fra å være søt og uskyldig prinsesseaktig, mens den voksne dama er den classy, selvbevisste dronningen 😉

      Hva halsen angår, har opptrening av musklaturen ofte vist seg å ha en oppstrammende effekt. Dette gjøres ved å presse tungen opp i gummen (så hardt du kan) i intervaller, á 15-30 (alt etter hva du føler passer deg best) sek press og 15-30 sek pause x antall ganger et par tre ganger daglig.
      Ellers, er det også gunstig å besørge en økt blodsirkulasjon, hvilket enkelt kan gjøres ved lette, reske ‘klaps’ på det aktuelle området 🙂

    2. Jeg har et forslag. Bare vær som du er 🙂 så du bildet av meg med dobbelthaka? Jeg hater den og alle kg men prøver å godta at det er bare hylsteret som bærer kroppen min, det er ikke meg. Du er en flott dame og den kalkunen er dere bare du som bryr deg om for du bryr deg vel ikke om andres heller?

    3. Det beste trikset for “saggete” ting på utseende (jeg skal love jeg har både kalkunhals, og grevinneheng…) er å ta bildene litt ovenifra. Hold mobilen litt over deg og se opp 😀 mange bloggere som gjør det. Skjuler hamster-kinn/sig, halsen ser bedre ut og man ser generelt glattere ut. Hvis man ikke OVERDRIVER så likner man også på seg selv, selv om det er litt ovenifra 😀 IKKE ta bildene nedenifra og opp. Det var mitt billigste tips. Jeg er dårlig på kremer og sånt jeg også 😀

      1. Bra tips! Takk, takk. Jobber fortsatt med selfie-biten 😉 Den spede begynnelse. Detta vil hjelpe bra, vettu 😉 Mange takk skal du ha! Og i tillegg følge rådene fra Lillasjel og Gryende, så blir det så bra atte…..;-)

    4. Jeg har ikke råd å gi deg fordi jeg er ikke flink med hverken sminke eller kremer. Og den som kler den ene huden trenger ikke å være bra for andre heller.
      Men det er jo bedre at vi blir eldre og lever:)
      De unge får sine rynker engang også:)

    5. Jeg har sett du har fått noen fine tips over her. Jeg har ikke noe å tilføye i så måte. Jeg ser jo også at det har blitt litt “Slæppis” på halsen min, men slik er det å bli eldre. Jeg er ikke fanatisk ift det å “Fikse på fasaden”, men tviler sterkt på om jeg noen gang kommer til å ta noen plastiske operasjoner for å fjerne rynker! 🙂

    6. Rart det der hvor vi plutselig oppdager at ting forandrer seg på kroppen. Jeg ser jo både ansikt og kropp daglig, men så er det som jeg plutselig ser noen rynker, eller dissete armer osv. Men for det meste ler jeg bare, og sier at nei, nå begynner du å bli godt voksen jenta mi. 😉
      Synes du er flott jeg, og slik hals som vi får etter 50 er vel vanskelig å gjøre noe med uten operasjon, og det gjør jeg ikke. Sånn er det bare, og sånn ser jeg ut. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg