Har påskepyntinga tatt helt av?


Påskepynten min var i kjellerboden da vannet kom fossende inn i august i fjor. Vannet stoppet opp først da det var en og en halv meter oppetter veggen. Naturlig nok hjalp det ikke med plastkasser da. De fløt rundt i vannet sammen med alt mulig annet. Reolene mine holdt stand og ble stående. Så de tinga som tilfeldigvis befant seg over vannkanten, vart ikke våte. Deriblant var esken med påskepynt. Etter hvert som vannet vart pumpa ut og vi kunne besiktige elendigheta, ble det «overlevende» tatt med til leiligheta.
I dag var det tid for å åpne esken med det gule igjen, og få det fram i lyset til påske.
🐣
Der i blant egga som barna mine malte i barnehage og skole for over 30 år sida. Oppbevares i eggkartong i påskeesken gjennom året, og har altså blitt tatt forsiktig fram en gang i året i 30 år og putta enda mer forsiktig tilbake i eggekartongen etter påske. Dyrebar skatt for meg …….og tradisjon.
🐣
Jeg leste en artikkel inne på nettsida til TV2 i går angående påskepynt. Setter inn link til artikkelen nederst på sida. Det er visstnok rekordsalg av påskepynt i noen butikker i år, og det kommer fram synspunkter om hvor problematisk dette er for miljøet. Hvor mye påskepynt trenger vi? Er det nødvendig å kjøpe nytt år etter år? Jeg synes det er koselig med det gamle jeg allerede har. Var jo nære på å måtte ha kjøpt nytt jeg også, men slapp altså det…..
🐣
PS
Den ene harepusen (på det nederste bildet) har til og med fått limt på igjen hodet sitt en eller annen gang. Husker ikke hendelsen og når det skjedde, men du ser tydelig skille mellom kropp og hals på påskeharen med det blå egget. Og han får lov til å være med på påsken år etter år…..


TV2 salg  av påskepynt
Når begynner påsken for deg?
Hvor er påskepynten?
Oppsummeringen.
Om film, oversvømmelse og lokalavisa.

6 kommentarer
    1. Påskepynt er viktig, men jeg kjøper sjelden noe nytt nå….! For meg har påska begynt – igår – og jeg skal pynte hjemme i morra! I bobilen blir det pynta på torsdag når jeg reiser! Kyllinger, duker, servietter, påskeegg….. jepp – sånn skal det være! 🙂 du har veldig koselig påskepynt <3

    2. Lite påskepynt her, men påskehøne, påskekylling, og i dag kjøpte jeg påskehane siden det var 40 % på påskepynt. Heklet en påskeløper som jeg har på bordet. Det holder for oss. Ønsker deg en riktig fin påske.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg