Hender eller hender?

Tja. Her er det også litt lettere. Akkurat som med FLAKS i går.
To betydninger av ordet. Verb og substantiv. Å hende og flertall av hånd, hender. Må finne et bilde som passer, da. Skal vi sjå. Dette er altså den 13.utfordringen i Frodiths lille januarmoro.
Og jeg har hittil klart å henge med på alle utfordringene. Det aller første var DYR. Senere en gang var det SMAK.
Mens jeg rabler ned dette nå, prøver jeg å tenke kreativt på ordet HENDER.
Der fant jeg bildet. Et gammelt bilde. Tatt i januar 2023. Yngste barnebarn sine hender. De pynter muffins.

8 kommentarer
    1. Søte små hender 🙂 Det er mange av ordene som er doble i betydningen og kan tolkes på flere måter egentlig. Det gjør det litt moro. F eks DYR, det kan jo være et dyr, eller en ting er dyr. Og flaks, det kan være HELL eller at noe flyr… Vær…vi har et vær eller en hannsau 😀 Og hender, fine, gode små hender eller at noe hender ja 🙂 Du holder måneden ut du tror jeg 🙂

    2. Fine små hender som var en perfekt løsning på dagens utfordring 🥰 Det er når man begynner å se litt nærmere på at mange av ordene våre har flere betydninger, at man skjønner at norsk ikke er så enkelt å lære seg som vi tror 😉 Ønsker deg en fantastisk lørdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg