Hvordan jeg forbereder (litt) til barnebursdag ;-)

Det er så vidunderlig å ha barn og barnebarn. Masse gleder gjennom hele året. Og så er det bursdagsfeiringer innimellom. Og nå er det ikke så altfor lenge til en sånn fin merkedag igjen.

Det var ønsker fra første år

Jeg pleier som regel å bake en kake til disse barnebursdagene. Og når det kommer ønsker om tema, synes jeg det er greit. For da er det bare å kjøre på for å få det slik det ønskes.

Jeg husker at det var litt skremmende første gang gutten hadde bursdag.

Da var det sjørøvertema. Og dermed selvsagt sjørøverkake. Litt komplisert ble det, men fikk det til. Etter å ha lest litt på internett og kopiert ideer der.

Du kan se kaka ved å klikke deg inn på innlegget her:
Hiv o`hoi!

Hvordan det var på 2-årsdagen husker jeg ikke akkurat nå.

Prosessen med prosjekt 3-årsdag

Men 3-årsdagen var det nye interesser og nytt tema til pjokken.
Det året var det Lynet Mc Queen som var i fokus. Eller en av interessene.
Det var sikkert både Peppa Gris og mye annet moro også som var interessant.
Men jeg fikk nå i hvert fall i oppdrag å lage kake med dette tema.
Eller for å si det på en annen måte:
Jeg ble pent spurt om jeg ville og kunne gjøre det. Rett skal være rett.
Og jeg sa ja!

Da ble det litt sjekking av nettbutikksider for å anskaffe remedier som kunne gi kake som resultat.
Og i linken under her ser du den prosessen:

Så kom pakka

Og etter hvert kom jeg i gang med jobbinga, og da hadde jeg et innlegg om det også:

Bursdagskake til liten gutt.

Og til slutt ble det faktisk et innlegg om sjølve festen:

Og bursdag ble det.

Og så plutselig 4 år

Floskel blir det….. men tida går da bare fortere og fortere?

Ny kake må snart produseres. Og det kommer jeg til å gjøre med stor glede.
Gjett hva temaet er i år?
4-åring? Tja…..

Du vet det allerede hvis du har lest innleggene mine tidligere i høst.
Hadde nemlig et innlegg som omhandlet innkjøp av det jeg skal bruke. Eller deler av det. Og faktisk mye mer enn det jeg egentlig trengte til dette prosjektet.

Her er det:

Gikk litt amok på nettbutikken…til barnebursdagen.

Da blir det snart kakebaking

Så hvordan jeg forbereder barnebursdag, som det står i overskrifta, er faktisk bare ei kake 😉
Derfor syntes jeg for skams skyld at jeg måtte tilføye “(litt)” i overskrifta. Skal ikke lure dere til å tro at jeg ordner hele bursdagen. Det har foreldra til ungen all ære av.

Jeg stiller opp til fest på angitt tidspunkt med kake i hånda. Og selvsagt pakke til 4-åringen.
Dette blir stas…..den dagen det skjer…..

Og jeg tror at kakeprosessen blir morsom også. Forhåpentligvis.
Kakebunn bakes, og så kommer pyntinga……

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg