Gikk litt amok på nettbutikken…..til barnebursdagen.

Handler ikke så ofte på nettet. Ikke så mye ellers heller. Er egentlig ikke handlegal. Men av og til tar det av. Som nå. Men kan forklares.

Foranledningen

Netthandel på impuls

Eldste barnebarn er snart 4 år. Og det skal feires. Og det foreligger ønsker. Mommo synes det er helt greit. Slipper å pønske ut ideer sjøl.

Jeg skal blant annet bake en kake. Det var ønske om en kake med tema Paw Patrol. Jeg skjønte ingenting. Hva er det? Spurte både ungen sjøl og mora. Måtte få det stavet. Og måtte få se det på TV. Barne-TV.

Da skjønte jeg. Altså enda noen populære tegneseriefigurer for barn som har blitt butikk. Det lages diverse artikler for salg. Greit nok hvis det ikke tar helt overhånd.

Og hva så?

Jeg ville prøve å innfri ønsket. Men hvordan? Kunne ikke ha ambisjoner om å male dette sjøl? Absolutt nei.

Fikk tilsendt en link til en nettbutikk som selger sånne ferdige kakebilder. Da ble det litt enklere for mommo.

Jeg kan innrømme at jeg ikke er helt ukjent med dette fra før. For i fjor var det noe av det samme. Men da var det Lynet Mc Queen som var i vinden!
Skrev 3 innlegg om det også jeg, så det kan du lese under her:

Kakeutfordring for mommo.

Og så kom pakka.

Bursdagskake til liten gutt.

Kosestund på nettet

Å bestille kakepynten var egentlig fort gjort. Det var bare det at frakta var like dyr som selve pynten. Økonomisk eller gjerrig(?) som jeg er, tenkte jeg at det kanskje kunne være noe mer der inne på denne butikken som kunne være interessant for meg og mine. Når jeg først var der inne altså.

Var jo egentlig det. Da jeg i tillegg fikk se at hvis jeg handlet for en viss sum, ville det bli fraktfrit, fortsatte jeg å scrolle og titte og vurdere.

Moro var det også. Det endte til slutt opp med alt du ser på bildet. Ser vel rimelig unyttig ut alt sammen 😉

Så sluttførte jeg kjøpet, og noen få dager etter kunne pakka hentes i butikken. Post i butikk. Lettvint og greit.

Jeg synes faktisk det er veldig kjekt med handel via nett. Kjøpte romaskina der også jeg.

Moro å pakke opp

Kakepynten som ikke ble med på det første bildet

Pakka på bordet. Artig å åpne. Alt var som bestilt. Perfekt natthandel. Flinke folk.

Hva var det oppi der, da?
Først det jeg egentlig skulle ha:

  1. Paw Patrol kakebilde 20 cm i diameter

Så det som kom med på grunn av impulshandling og ønske om fraktfrihet:

  1. Paw Patrol kakelys
  2. Paw Patrol badehåndkle
  3. Peppa Gris badehåndkle
  4. Makron Mix
  5. Oransje servietter
  6. Marsipan, Aqua blue 2×250 gram
  7. Snøkrystaller strøssel

Trenger kanskje en forklaring?

Jeg kan forklare litt. Kanskje mest for å rettferdiggjøre kjøpet for meg sjøl 😉

Den øverste eneren er grei. Den skulle jeg ha 😉 Men så:

  1. Kakelys i samme tema kan jo brukes på samme kaka! Ekstra kult!
  2. Badehåndkle med Potepatruljen må da være fin gave til 4-åringen?
  3. Og så er det lillesøster som elsker Peppa Gris. Badehåndkle til henne også. Del av julegave?
  4. Makron Mix. Den er litt vanskeligere å forklare. Men som du vet, måtte jeg fylle opp til frakttfritt 😉 Og det ser da godt ut? Du ser vel kanskje ikke så mye av det på bildet, men det er kakemix for å lage franske makroner!
  5. Servietter med oransje prikker får jeg alltids bruk for.
  6. Blå marsipan blir fantastisk som underlag til Potepatrulje-kakepynten, tenker jeg.
  7. Og for å fylle opp til minimumsbeløp, ble det et lite glass med kakestrøssel til slutt.

Dette var vel ikke helt gæli, sjøl om det så litt sprøtt ut i starten…..
Angrer ikke i det hele tatt, så dette beholder jeg og bruker etter hvert…..

Handler du på nett?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Ikke hørt om Paw Patrol jeg heller..og ikke har jeg barnebarn så følger liksom ikke med 🙂 koselig å lage noe di ønsker seg da.. Jeg handler aldri på nettet.. er liksom aldri noe jeg “må”ha som jeg ikke får tak i i butikken.. 🙂 God helg <3

      1. Har vel lært av barna dette med å handle på nettet. Den yngre garde gjør mer av det enn oss. Vi er vant til å handle i vanlige butikker. Riktig god helg til deg, og håper du har mindre smerter nå! (Leste innlegget ditt)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg