Hvordan jobber jeg med bloggen?

Et skøyeraktig øyeblikk for noen år tilbake. Roter i billedarkivet av og til, da vet du. Særlig når jeg ikke har dagsferske bilder å bruke i bloggen 😉

Hvordan jeg jobber med bloggen? Jobber og jobber, fru Blom. Av og til føler jeg at jeg egentlig ikke jobber med bloggen. Det bare ramler ned ord via tastaturet. Jeg prøver å være nøye med korrekturlesing før publisering, og håper at det i de fleste tilfeller går bra.

Så var det emnevalg. Ikke alltid så lett. Men jeg må tenke at jeg skriver for meg selv, få ned tankene mine på “papiret” og la det stå til. Da blir det mest ekte. Men samtidig er jeg såpass forsiktig og “pysete” at jeg må holde igjen på noe. Jeg aner jo ikke hvem alle er som leser skribleriene, så jeg må passe meg litt…..Er ikke SÅ tøff. Men jeg synes at jeg er tøff nok som bretter ut deler av livet mitt sånn halvoffentlig. Andres liv må jeg være forsiktig med. Unntatt Barney, da 😉

Hadde jeg vært god til å skrive, kunne jeg heller vært forfatter. Men det er absolutt ikke aktuelt! Har aldri vært aktuelt, og har heller ikke lyst, fordi jeg ikke er god nok. Jeg nøyer meg med med småtteri, eller offentlig dagbokskriving 😉

Det kan vel kalles en hverdagsblogg. Det er ikke “rosablogg” med sminke, mote og livsstil. Det er heller ikke mammablogg. Vil ikke skrive om barn og barnebarn. Der går grensen. Blir vel litt “mammablogg” på en måte i og med at jeg skriver så mye om han krøllebøllen jeg har i hus, men dog ikke 😉

Det blir av og til bemerket at jeg kanskje skriver litt mye om ham, men han er jo rundt meg hele tida, så veldig naturlig for meg.

Så når jeg skriver blir det ikke som jeg lærte en gang i gamle dager. Man skulle sette opp disposisjon og stikkord også videre. Her går det bare fortløpende etter innfallsmetoden. Og det er vel det som er så deilig med bloggformen. Eller rettere sagt; jeg tror nå det er sånn.

Jeg er glad i å ta bilder, og de bruker jeg noen ganger i blogginnlegg. Det hender faktisk at et bilde jeg har tatt er årsak til blogginnlegg også. Et bilde kan gi inspirasjon til skriving. Det ser du faktisk i mange av innleggene mine, hvis du kikker bakover.

Jeg prøver å ha innlegg hver dag, men ikke alltid at det blir det. Noen ganger blir det faktisk 2 hver dag også. Inspirasjon kommer og går, og tiden jeg kan sette av til denne hobbyen varierer.

Jeg har et ark ved siden av PC`n hvor jeg har notert emner jeg kanskje kan skrive om. Dette er til hjelp hvis jeg skulle stå fast en dag. Men samtidig må jeg si at det ER IKKE krise, og det føles heller ikke sånn, hvis det ikke skulle komme innlegg noen dager. Og det er det som er så fint! Jeg har ikke dette som jobb. Jeg tjener ikke penger på det, og det gir meg friheten til å utfolde meg i denne hobbyen  etter innfallsmetoden 🙂

 

Innlegget Journalist eller blogger er relatert til dette jeg skriver om her.

Hvorfor jeg blogger kan du lese om også.

Og i fjor en gang skrev jeg Hva skal jeg blogge om?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Det høres ut akkurat slik som jeg blogger det 😉
      Er ikke så flink til å blogge så ofte som deg. Har vel tatt litt “fri” til tider nå. Det skal være artig, og derfor blir det etter innfallsmetoden ofte.
      Noen ganger flere innlegg på rad, også blir det opphold.
      Merkes selvfølgelig på antall lesere, men det er helt greit.
      Blogger jo mest for meg selv, og litt for at det er artig å få kommentarer og se at folk leser.
      Vi får kose oss videre vi med bloggene våre 😉😀

      1. Fint. Kan trøste deg med at jeg i dag leste et innlegg fra ei som driver med “proff blogging”. Hun sier at det er bedre å satse på kvalitet enn kvantitet, og hun mener at vi får like mange lesere om vi blogger sjelden….jaja….må lese mer av henne 🙂

    2. Jeg blogger etter innfallsmetoden jeg også. Tror det som kommer da er mer fornuftig enn om jeg skulle planlegge enormt og proffesjonelt. Og ikke minst, personlig.

      Jeg synes nok at en hverdagsblogg som vi jo skriver, er mer lesbart enn dem som kun blogger etter spesielle tema. Jeg leser aldri om sminke, selv om jeg sminker meg så og si hver dag. Jeg liker jo å lese variert, om livet til andre mennesker. Få litt hverdagsinspirasjon, noen smil, og noen tanker om ditt og datt. Synes det er koselig. Så bare fortsett som du gjør 🙂

      Hunder er jeg ikke heller interessert i, men som din Barney, han er jo en del av deg og ditt liv, og da er det jo kjekt å lese uansett synes jeg 🙂

    3. Blogger som er bygd opp slik du gjør er de mest spenennde synes jeg. Liker å lese om hva andre folk driver på med og kanskje få noen ideer til reisemål, oppussing, filmer å se, bøker å lese….mye flott man kan finne i disse hverdagsbloggene. jeg har heller ikke spesielt tema så min blogg blir også mest til etter innfallsmetoden.
      Jeg har kategorier slik at jeg kan gå tilbake og finne innlegg om speielle emner, dersom noen lesere interesserer seg for noen av emnene kan følge med der.

    4. Herlig bildet det da :)) Jeg har ingen plan på blogginga jeg heller..men liker å ha litt varierte innlegg 🙂 By litt på seg selv..men ikke for mye 🙂 Enig.. bilder gir inspirasjon til innlegg og foto er en super hobby 🙂 Liker stilen din..så fortsett i de” baner “du gjør du :)) Ha en fin kveld <3

    5. Synes du skriver om mye fint jeg. Og klart du kan skrive mye om Barney, det bestemmer du selv. Og mange synes det er koselig 🙂 Jeg liker sånne voffser jeg, og når det er en del av ditt liv så blir de kos å høre om han også 🙂

    6. Det høres litt ut som det jeg gjør 🥰 Bruker bloggen til å fortelle om ting som skjer, hva jeg gjør eller om det er noe spesielt som opptar meg. Kanskje ikke alltid like spennende innlegg, men det kan være vanskelig å skrive så det fanger leserens interesse hele tiden. Du har en flott blogg, men etter å ha flyttet til nouw rekker jeg ikke alltid å stikke innom på blogg.no. Det blir noen gjesteopptredener innimellom 😔

      1. Takk skal du ha. Ja, vi får fortsette å skrive slik vi føler for selv, og ikke la oss påvirke for mye av andre 🙂 På Bloglovin kan vi lese hverandres blogger. Det er fint 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg