Ikke stå opp alt nå??🙈

Puddelen Barney liker seg i senga mi.

Det har jeg skrevet om før 😅
Du kan gjerne lese om det HER, hvis du gidder☺️

Han nærmer seg 8-årsdagen sin….. men ikke før i februar, da.

Han vil gjerne ha morgenturen sin, men er ikke så ivrig på å vekke meg om morran for å komme ut i 7-tida, som da han  var valp, heldigvis.

Nå ligger han alltid til jeg finner det for godt å stå opp, og det bli helst mellom 9 og 10.

Noen ganger må jeg bare stå opp før, og da setter jeg på vekking.
Det skjedde her om dagen også.
Det var ikke verre enn 07:30, men turte ikke å satse på oppvåkning på egen hånd.

Jeg måtte nemlig ringe låsesmed.
Jeg skrev om den vrange låsen min her om dagen. Det kan du lese om HER.

I og med at jeg kom meg ut og inn av terrassedøra, drøyde jeg med å kontakte låseksperten til mandag morgen, for å unngå helgetakster.

Og hva har Barney med dette å gjøre?

Jo, som sagt følger han mine legge- og ståopp-rutiner nå som han har blitt voksen puddelmann.
Veldig omtenksomt.
Men det finnes grenser for ham også.
Han gidder ikke å stå opp for tidlig.
Da koser han seg videre i senga, sjøl om jeg står opp.

Slik også denne morgenen kl. 07:30.


Og hvordan gikk det?

Etter en del telefoner, fikk jeg endelig tak i et seriøst firma som hadde tid. De hadde fått en avbestilling samme dag kl 14:30.
Jeg slo til, sjøl om jeg måtte kansellere en avtale med en nabo.
Vi hadde nemlig bestilt bord for julelunsj nedi byen kl. 14😝

Fant ut at låsesmeden var viktigst, men fikk til begge deler, for fikk utsatt lunsjavtalen til senere på ettermiddagen. Da kunne det ikke kalles lunsj, men i hvert fall ble det mat og hyggelig samvær🙋🏼‍♀️

Denne forsinkede lunsjen, eller julebord som vi likte å kalle det, har jeg skrevet et eget innlegg om. Det kan du lese HER.

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg