Og så var det turen til LILLA-landet….

Lillalandet kan være mange steder. Jeg er egentlig ikke en del av Lillalandet. Men jeg kan oppsøke det.

 

Fargeutfordringen

Jeg har latt meg utfordre og har ferdigbehandlet blå, grønn, gul, rød og turkis 🙂

Se utfordringen til Frodith HER

Og mine innlegg om farger kan du se her:

BLÅ

GRØNN

GUL

RØD

TURKIS

 

 

Den lilla fargen

Ordet lila dukket for første gang opp i norden i år 1819 i en svensk bok. Dette er grunnen til at rødløken har fått sitt navn, da den ble navngitt hele 300 år før ordet lila. Lila er lånt fra det franske ordet lilas, som betyr syrin og syrinfarget, og stammer fra arabisk lilac, som betyr syrin. Dette er grunnen til at det engelske ordet for syrin er lilac
(Sier Wikipedia)

Dette er ikke en syrin 😉
Det er en magnolia i en hage jeg er så heldig å kunne besøke når jeg vil 🙂
Dette bildet er tatt av meg i mai 2019.

 

Dette bildet som jeg tok i Irland i 2018, må jeg bare ta med som representant for Lilla-landet 😉
Det var forøvrig et interessant og fint besøk til et flott land.
Representert ved lilla her, men sjølsagt ellers lettest å forbinde med grønt.

Her er linken for å lese om IRLANDTUREN min.

 

I botanikken er det lett å finne representanter for Lilla-landet.
Til høyre er et lite innslag i en bukett jeg hadde i hus en gang for noen måneder siden…..

Og i tillegg finnes det lilla ute i naturen.
Dette motivet fant jeg i fjor høst på en av mine mange turer med bikkja.

Har du en lilla dag i dag?

Eller har du kanskje hatt den?

Og er du med på Frodiths fargeutfordring?

Er visstnok ikke for sent 🙂

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg