Og slik gikk det videre med kaka….

Det var denne bursdagen igjen, da. Som jeg har hauset opp med den kakebakinga. Hvordan gikk det med denne blå kaka som har fått så mye oppmerksomhet allerede før festen?

Foranledningen

Har hatt opptil flere innlegg om forberedelse  til bursdag. Sjøl om det for min del, som mormor, kun dreide seg om å bake en kake og stille opp med den og pakke til bursdagsbarnet, til avtalt tid.

Her er de tidligere innleggene:

Hvordan jeg forbereder (litt) til barnebursdag...

Gikk ikke helt etter planen med den bursdagskaka.

Når du har lest dette, forstår du resten av festen 😉

Slik startet festen

Barn og voksne. Familie og venner. Slik det skal være på en barnebursdag. Ballonger i tak og i busker, og en god velkomstkomite i form av en forventningsfull liten gutt. Veldig hyggelig start.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Og slik fortsatte det

Det var så fint vær. Sjøl om det var langt inn i høsten, og nesten vinter, foregikk mesteparten av feiringa ute. Grilling av mat og etterpå kakebord. Deilig.

Og moro å se iveren til bursdagsbarnet da han pakket opp gavene og gledet seg over samværet ned alle gjestene. Noen fine timer for ham…for meg…og sikkert alle de andre, tenker jeg…..

Kakebordet

Jeg må vel gi litt oppmerksomhet til kakene. Den blå kaka fikk plass på bordet sammen med de andre kakene.

Lys ble blåst ut og bursdagssang til 4-åringen ble framført. Sjølsagt ble seansen foreviget med mobilkameraer, og avsluttet med applaus for jubilanten. Dette åpnet for innhogg i kakene 😉

Hvorfor ingen menneskebilder?

Du ville sikkert ha ønsket å sjå bilder av gjestene, men der er jeg litt sær 😉
Jeg viser aldri det på bloggen min. Det tok jeg en avgjørelse på allerede i starten av min blogging for over ett år siden.

Ikke bilder av barna på sosiale medier?

Og hvordan ble den blå kaka mottatt?

Var litt nervøs på grunn av det mislykkede kakebildet, men selskapet var såpass uformelt at det ikke ble helkrise. Ikke sikkert at alle merket det en gang. Trodde det skulle være sånn. Håper jeg.

Men jeg fortalte hvorfor det var så rart, da. Bildet skulle egentlig sitte fast oppå marsipanen, og vi skulle kunne spise av den. Men slik ble det altså ikke, så marsipanrosene ble flyttet på og bildet tatt av, før vi gjorde innhogg…..

God var den i hvert fall…..
Den deilige sjokoladekaka med bringebær som troner ved siden av blåkaka, var kjempegod! Den hadde barnets mor laget. Namnam. Sjokoladekake er favoritten min….

Så da ble det sånn som jeg avsluttet stilene mine med på barneskolen:

Alle var enige om at det hadde vært en fin fest.

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg