Om Kokkeskolen, Hellstrøm og datter Siri😉😅


Premiere på nytt TV-program i kveld. Gleder meg. KOKKESKOLEN med 12 elever, Hellstrøm som rektor og Truls som kontakt- og sosiallærer. 10 episoder er spilt inn, og det sendes på tirsdager klokka 20 framover. (Bildet har jeg tatt av en side i Se&Hør)
Kanskje jeg kan lære litt kokkelering av Hellstrøm via programmene også?Hadde vært moro. Men ellers skal det bli underholdende å sjå at elevene får undervisning, og ikke minst at jeg kan sitte trygt i sofakroken å følge med, uten å føle stresset som kokkeelevene helt sikkert kjenner på.
♦️
Kan tenke meg at det ikke er bare, bare å ha Hellstrøm som læremester. De har nok rimelig stor respekt for ham.
Dattera mi, Siri, som deltar i programmet som elev, har i hvert fall uttalt at hun har STOR respekt og beundring for ham. Det kan sjølsagt få fram litt ekstra nervøsitet å måtte vise fram rettene de har laget til ham. Kan lett skjønne det. Og smake skal han jo helt sikkert også.
Det verste med hele konseptet er at det forsvinner en elev hver gang. Det er en konkurranse. Da har de det hengende over seg også.
Akkurat det hadde ikke jeg klart.
♦️
Jeg hadde et par innlegg her på bloggen tidligere i år, hvor Datter, Sønn og jeg møttes hos meg for å kokkelere litt. Jeg var med god grunn litt kryptisk da det gjaldt grunnen for middagstreffene. På den tida var det ikke offentlig kjent at hun skulle delta i dette programmet.
Men vi hadde lyst til å forberede henne litt ved å gi noen utfordringer, samtidig som vi også benytta anledningen til et koselig familietreff med god mat.
Jeg har satt inn linkene til de to innleggene her:
En spennende utfordring.
Sønn, datter, confitert eggeplomme og hollandaise.
Mysteriboksen vår og skalldyrsuppa
PS.
Trenger ikke vente med å se det til klokka åtte på kvelden. Blir lagt utapå TV Play allerede på morrakvisten😉

14 kommentarer
    1. Heisan
      Jeg gleder meg til å se. Programmet er jo spilt inn i Hurdal, her som jeg bor.
      Siri er god på å by på seg selv på tv, jeg er så imponert. også
      artig å tenke på at apoteket var hjemme hos dere etter navnefesten hennes. Føler nesten at jeg kjenner henne, selv om det er mange år siden. mvh Hilde

    2. Gleder meg å se har tv2 Play, men også tv2. Går nok fint med matlagingen både til Siri og resten av gjengen. Kanskje vi lærer litt vi også.

    3. Jeg kikka på det ja…. vil ha med meg det! Føler at jeg lissom kjenner dattera di litt ekstra gjennom innlegga dine! Ho gjorde det jo flott, så heier ivei! Klem 😘

    4. Har fått sett de første episodene. Hun er veldig flink og artig å se ansiktsuttrykket både på henne og de andre. Er nok litt nervepirrende når Hellstrøm skal smake ☺️ Hadde ikke turt å være med sjøl 😄
      Synes nå det ikke burde vært en ut allerede første dagen. Det er jo ikke Masterchef, men kokkeskole…da bør de få lære litt mer først, synes jeg 😉☺️

      1. Så gint å høre din mening om Kokkeskolen. Og helt sant, jeg hadde ikke turt å være med på noe sånt. Tøffe er de. Men som du sier er det jo litt synd/tøft å ryke ut første dag🫣

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg