Så var det femte gangen…..

Den rare tida

Tid for koronavaksine nummer fem. Tenk det. Første gang var 8. april 2021. Rart å tenke på. Den etterlengta koronavaksina var endelig tilgjengelig etter over ett år med herjende koronasykdom. Ei slitsom tid med nødvendige restriksjoner og forholdsregler. Alt var så usikkert. Utrygt. Enda så var det ikke jeg som hadde det verst. Barney og jeg kunne fritt gå turene våre i skogen. Vi vart ikke sjuke. Måtte være i karantene en gang utpå høsten på grunn av mistanke om nærkontakt med en koronasyk, men likevel ikke noe problem for oss. For kunne likevel gå ut, bare jeg holdt meg minst 2 meter unna folk ute. Inne var det ikke lov. Gikk greit det også. Verre for de som skulle ha vært på arbeid. Men så vart det mye hjemmekontor for de som kunne.
Nå er det veldig rart å tenke på hvordan det var…….

Så var det altså femte gangen

Tid for koronavaksine nummer fem. Er ikke pålagt å ta den, men gjør det. Er i såkalt risikogruppe på grunn av alder. Det anbefales. Da gjør jeg så klart det. Ingen tvil. Tok også influensavaksine for et par uker sida. Gjør det hvert år. Ser absolutt ingen grunn til å droppe disse vaksinene. Vaksinering er viktig. Basta.
♦️
Under pandemien var det vaksinesentere mange steder i byen. Nå er det kun på ett sted her i Oslo. Og det er i Nydalen. Måtte komme meg dit, og det gikk veldig greit. Kunne ha brukt bilen, men valgte kolektivtilbudet. Det kan du lese om her: Ferden gjennom byen.
Hadde bestilt time på nettet på forhånd.
De har dropin også, men tryggest med timebestilling, tenkte jeg.
♦️
Etter kjøring med trikk, buss og T-bane, vandret jeg opp til vaksinesenteret. Var ute i riktig så god tid, men kom likevel inn med en gang. Mange båser for sprøytestikking der. Etterpå var det vanlig rutine med observasjon/overvåking i 20 minutter. Og så hjem igjen samme vei som jeg kom. T-bane, trikk, buss for trikk og trikk, litt spasering og så hjem til Barney.
Injeksjon inklusive observasjon tok 22 minutter og reisa cirka en og en halv time.
Det vart utflukten DEN dagen….i tillegg til 3 lufteturer med Barney, da….

Forkjølelse med paranoide tanker
Må vel leve på gamle minner, da

4 kommentarer
    1. 5 også ja…mannen tok 4 nå tror jeg. Selv så velger jeg å ikke ta den nå, for hver vaksine føler jeg at kroppen har blitt værre, men om det har sammenheng med vaksiner vet jeg jo ikke helt. Bare følelsen av forverring etter det.
      Og det rare er at mannen også, har blitt værre etter alle vaksiner. Han har lite energi, alltid sliten, og nå etter siste dosa, er han enda mer sliten og tom. Liker ikke det helt.
      Men som sagt, jeg er ikke i mot vaksiner, bare vil være litt mer sikker på at det ikke har noe med dem å gjøre…så jeg får se hva jeg gjør etterhvert.
      På sykehjemmet til mora mi er det nå corona, så bursdagsfeiring for henne ble utsatt. Smitta både ansatte og beboere. Hun klarte seg gjennom de første årene. Heldigvis er hun ikke veldig syk.
      Så vi er ikke kvitt det nei..
      Ønsker deg en god dag. Klem <3

      1. Måtte sjekke på Helse-Norge hvor mange jeg hadde tatt. Trodde det var fjerde, men jammen var det nr.5😀 Jeg har aldri hatt noen bivirkninger av vaksinene. Er heller redd for virkningen av sykdommen. Derfor tar jeg både influensavaksine og koronavaksine. Men kroppene er forskjellig, så vi må hver og en føle på hva som er riktig for oss🤗

    2. Jeg har tatt tre vaksiner og likevel ble jeg veldig syk da jeg fikk Covid.
      Og etter sprøyte nr. 3 fikk jeg utslett over hele kroppen. Masse kløe. Og også eksem etter dusjing..Aldri hatt før..
      Så kan ikke bruke vanlig dusjsåpe lenger, får store vabler/blemmer. Reagerer på absolutt alt..Har aldri hatt slik allergi før..
      Men det er bivirkninger av vaksinen og det er noen få som får det…sjeldent…
      ..
      Så jeg tar nok ingen flere vaksiner.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg