Plutselig tilbake…….og opptur etter nedtur…….

Heisan! Tre dager siden sist. Sett slikt. Feiringa ble vel ikke så hard?….. Slettes ikke. Du kan ta det med ro…… Og jeg tok det også med ro…..

skinnende tørrgran instagram
Ei tørrgran med nytt liv? Instagram-bildet mitt for noen dager siden.

Jubileet

Jeg sikter til ettårsjubileet mitt. I bloggverdenen.
Det er stort på en måte, men ikke noe å gjøre så alt for stort nummer av.

Blåste opp forventningen en del med egne innlegg i forkant og på sjølve dagen, men noe mer enn det ble ikke gjort.

Ble ikke den helt store feiringa. Det ble heller en liten nedtur.

Ettertenksomhet kanskje. Jubileer kan ofte framskaffe ettertenksomhet og melankoli.
Og det er heller ikke usunt å tenke over ting på sånne merkedager.

Om det var tilfeldig at melankolien og ettertenksomheten kom samtidig med jubileumsdagen, er vanskelig å si.

Men i ettertid ser jeg vel litt klarere. Ikke så håpløst lenger.

Det var sånn jeg regnet med at det ville bli også. Sa det jo sjøl, midt oppi tankeprosessen. I ett av innleggene mine.

Du kan lese det innlegget jeg sikter til helt nederst. Og tre andre.

En liten eller stor nedtur gir som regel kraft til ny opptur.

I dag føler jeg meg helt fin.
Og jeg ljuger ikke.
Kanskje omtrent som på bildet?
Ei gammal tørrgran får nytt liv?
Det stråler nå i hvert fall av den!
Dette var bidraget mitt på Instagram Stories her om dagen.

En god prat med familie i helga var veldig godt. Det er alltid godt å snakke ut om ting. Jeg bruker også bloggen for bearbeiding av følelser, men jammen er det godt med “ordentlig” menneskekontakt også.

Og hva med bloggen?

Jeg skriver vanligvis 1 innlegg hver dag. Ikke fordi jeg må, men fordi jeg har lyst. Samtidig presser jeg meg sjøl litt for å få en kontinuitet. Ellers mister jeg flyten.

Nå er det 2 dager som jeg ikke har hatt innlegg. Det som da er meget inspirerende, er å se at leserne er der allikevel! Jeg har jo statistikken som jeg følger med på. De leser tydeligvis gamle innlegg.

Det blir ikke like høye tall, men folk er der! Dere liker å lese til forskjellige tider, og dere finner meg igjen. Koselig.

En del av tankeprosessen min i det siste har også dreid seg om dette.
Kanskje publisere litt sjeldnere, og heller legge mer arbeid i hvert innlegg. Vi får se hvordan det bærer i vei.

Og det skulle faktisk ha vært veldig interessant å vite hva du helst vil lese om på bloggen min…..Er det Barney, tankene mine, turene eller rett og slett det som skjer rundt meg til daglig? Eller kanskje en lett blanding?

Jeg er nemlig i en endringsfase i det å lete etter målgruppen min……

Oppturshandling

Og i min nye opptur har jeg foretatt meg en del i dag.

Blant annet har jeg bestilt meg romaskin på nettet. Skal trimme hjemme.
Å investere i den forplikter, så nå er det bare å kjøre på……

Fant ut målene på maskina, gikk rundt i leiligheta med tommestokken for å se hvor den kunne befinne seg både i utslått og sammenslått tilstand 😉
Skulle tatt seg ut at den måtte selges på Finn.no med en gang på grunn av plassmangel 😉

Så nå venter jeg bare på vidunderet.

Og en i familien hjelper til med treningsprogram. Og følger opp hvordan det går. Forpliktende det også. Skummelt, men viktig og riktig…tror jeg.

Det var forresten der jeg fikk tips som satte meg på denne investeringsideen.
Har vært innmeldt i så mange treningssentre opp gjennom, at det gidder jeg ikke lenger. Blir som regel “støttemedlem” etter hvert….Dyrt det også.

Så derfor…….Nå kan jeg ro og se på TV  😉
Og oppleve at kroppen ikke føles eldre enn den er, og kanskje til og med føles yngre……jippi!

Jeg kommer nok tilbake med rapport om dette vidunderet.
Plutselig tilbake…..

Under her ser du linker til tidligere innlegg som er relatert til det jeg skriver om her i dag:

Snart jubileum, men er det noe å feire?

Og da kom jubileumsdagen

Melankoli må kureres nå

Meg og trening…tja…..

Og en ting til: Hvordan trener du? 

 

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Jeg trener ikke i det hele tatt. Men skulle absolutt gjort det. Så fint at du skal teste romaskin. Det skal bli spennende å høre hvordan det blir. Om den blir brukt eller ei😉 Det er så lett å bare la det bli stående.
      Ønsker deg masse lykke til med treningen😊

      1. Jeg vet veldig godt at det er lett å la den bli stående til pynt, men skal gjøre et ærlig forsøk. Og så er jeg heldig som får personlig treningsopplegg ;-)Kanskje litt mer håp da?

    2. Jeg synes du skal skrive om det du vil på bloggen din jeg. Jeg har ikke så mye tro på sånn “spissing” egentlig jeg. Synes variert blogger er de beste jeg 🙂 Så bra du er tilbake <3

    3. Fin blogg du, liker når du finner opp ting! Det er kult synes jeg. Da lærer vi masse av deg. For du er teknisk. Trener på gulvet på kvelden jeg. Bøy og tøy. Og går masse og sykler ute i naturen.

      1. Så koselig å høre! Tusen takk 🙂 Flink til å trene, du da! Skal bli bedre her også nå…snart. Inntil jeg får maskina får jeg ta tøy og bøy på gulvteppet, og turene med Barney som trening 🙂

    4. Du har faktisk gjort det superbra til å ha blogget i så kort tid med start fra scratch (dvs uten boost fra realitydeltagelse eller lignende). -Og jeg har klokketro på dette med ‘never to change a winning team’ 😉

    5. Velkommen tilbake og lykke til uansett hvordan du ønsker og vil vinkle blogginga di 🙂 Smetter nå innom jeg, når det høver og passer og du dukker opp 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg