Ble det et spennende døgn?

Det skjedde nå en del dette døgnet også. Det er ingen dager som er like. Skal ikke skryte av de største begivenheter i livet mitt akkurat dette julidøgnet. Men så er det hvordan man ser det, da. Og hvordan man tar det som skjer. De små gleder også videre….

Hvordan starta det?

Lørdagsmorgen. Vekking klokka sju. Litt tidlig. Greit nok.
Hvorfor? 4 timer jobbing på apoteket. Det er de ca 30 timene i måneden som jeg kan jobbe som pensjonist, da vet du.

Ikke sikkert du vet det, men hvis du klikker deg inn HER skjønner du mer.

Tur med puddelen først.
Han klarer seg fint alene hjemme, heldigvis.
Koselig jobbedag ferdig klokka ett.
Handle litt og hjem til bikkja.

Og mer da?

Kan nå ikke gå i detalj på alt jeg gjorde. Det blir for kjedelig.
Men oppdaterte meg på Blogg.no, Facebook og Instagram,og forberedet eget innlegg for publisering på kvelden (HER)

Så var det vel litt spising, kaffedrikking, Barney-turer, nyhetsoppdatering, litt Tour de France (bare litt denne dagen) og faktisk en times ettermiddagshvil. Sto jo opp så alt for tidlig om morgenen 😉

Kveldsøkta….

Ja, så ble det kvelden, da….. Igjen.
Ikke vanskelig å få tida til å gå.

Vennebesøk og lat kokk 😉 Bestilte ferdigpizza!
Deilig måltid i skyggen på terrassen/balkongen/altanen eller hva jeg nå skal kalle denne uteplassen min 😉

Bryllupsbil BMW just married på Sagbladfabrikken
Barney og bryllupsbilen

Men hva har denne bilen med saken å gjøre?
“Må ha relevante bilder i blogginnlegget!, sies det…..
Det er relevant. Selvopplevd og innafor tidsrammen jeg skriver om 😉
Barney og jeg på kveldstur bortover mot Sagbladfabrikken  i 11-tida i går kveld. Der sto denne fine bilen. Bryllupsfeiring i festlokalet på nevnte Sagbladfabrikk.

Beklager å avsløre dette, men Barney liker å markere på bilhjul av en eller annen merkelig grunn.
Tror ikke han gjorde det på denne staselige kjøredoningen, og bra var det.

Skogsdue sover i treet
Skogsdue sover

På samme turen observerte jeg denne skogsdua som hadde tatt natta.

Harmonisk treff

En times tid tidligere knipset jeg disse duene og ei måke (skimtes så vidt til venstre) på naboens tak. Harmonisk treff der oppe, uten bråk.

Barney slapper av i skyggen

Og så han puddelen sjøl da som koser seg i skyggen på lørdagskvelden.

 

Skogen min

Og her ser du “skogen” min. Legg merke til selja til venstre og potetene til høyre. De har fått egne innlegg tidligere. Der vil du se  hvor mye selja har vokst siden 1.juli!
Detta blir moro hvis den overlever!

Selja, eller “villskuddet” 

Potetåker på balkongen

Og en ny morgen med sol.

Søndagsmorgen. Deilige juli. Slipper å ha på støvletter og dunjakke. Selv om den årstida også har sin sjarm, mener nå jeg.

Men nå er det sommer. Og de små gleder klarer jeg å sette pris på. Stå opp om morran. Ikke alle som kan det….
Forholdsvis frisk og rask….Fint det også!
Hvorfor jeg tenker så forbasket positivt? Noe av forklaringen kan være det jeg skrev om i et innlegg i oktober i fjor: HER

Domkirkeodden

Og så var det første vi gjorde i dag tidlig å gå tur….igjen. Puddelen og jeg. Og vi har nå dette fine turområdet som jeg har vist mange bilder fra tidligere. Jernbanemuseet og Domkirkeodden.

Gangveien langs Mjøsa ved Jernbanemuseet/Domkirkeodden

 

6 kommentarer
    1. Godt med positive folk :.-) Livet blir hva man gjør det til 🙂 Og det er godt å bare nyte de små tingene i livet. Da blir man livsnyter, og ikke på en snobbete måte men på en GOD en 🙂

    2. Syns døgnet hørtes innholdsrikt og fint ut .. ikke alltid di største begivenhetene er di beste..jeg liker di ganske vanlige dagene best jeg i alle fall.. 🙂 Sommerlige og fine bilder også… Klem og fin dag videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg