Dette blir vanskelig……og sikkert ikke lov……?

Det blir faktisk vanskelig. Men jeg må stå på og ta utfordringen. Skal ikke bli et problem.
Den er jo vakker. Det er bare det at jeg har ingenting av dette slaget, tror jeg.

 

Burgunder, vinrødt eller bordeaux – kjært barn har mange navn.

Det er denne fargen jeg vil presentere i dag.
Altså BURGUNDER.

I Frodiths fargeutfordring.

Det bød på litt hodebry, skal jeg innrømme.

Ser at andre har fine, burgunderrøde klær som de kan presentere i denne fargeutfordringen.

Jeg har ikke det.

Jeg hadde det på slutten av 60-tallet, kan jeg huske.
Da var det veldig moderne med burgunder.
Jeg kjøpte en burgunder genser med høy hals.

Jeg kledde den ikke.
Ikke min farge, syntes jeg. Men som usikker ungdom som helst ikke ville skille meg ut, fulgte jeg moten akkurat da.

Tror ikke jeg var så nøye på det ellers, men akkurat DEN trenden slang jeg meg på.

Jeg følte meg aldri vel i den genseren. Rare greier. Veldig glad for at jeg tar mer egne valg i dag.

Ellers har helt sikkert burgunder vært motefarge nå og da i ettertid også….og kanskje nå?
Har ikke fulgt så nøye med på det……. 😉

Hadde jeg hatt den gamle genseren, kunne jeg tatt bilde av den. Men den er borte……

Og hva velger jeg som bilde?

Jeg valgte et vinglass med innhold. Håper at det er lov 😉

Det er den riktige fargen!

Burgunder!

Men…så kom jeg på noe. Jeg har et teppe, eller rettere sagt hadde.
Det har mye burgunder i seg.

Solgte det på grunn av flytting, men bildet har jeg…… Så her til høyre ser du det.

Og jammen så fant jeg et bilde til også.

Godt modne kirsebær kan vel også sies å være burgunder.

 

 

 

 

 

Har du noe BURGUNDER?

Og er du med på Frodiths fargeutfordring?

Mine og andres kirsebærhager
kan du lese om ved å klikke på den blå linken.
Et tidligere innlegg om kirsbær.

 

Og vil du se og lese om de andre fargene jeg har presentert?

BLÅ

GRØNN

GUL

RØD

TURKIS

LILLA

ROSA

Og konklusjon: Jeg fikk til denne utfordringen også! 🙂
Nå gjenstår bare oransje, og den er lett……. 😉

 

10 kommentarer

Siste innlegg