Mission completed!…og grønne erter og slikt..

Ikke fått gjort så mye ennå. Det er passert midt på dagen. Men en ting er unnagjort. Det kommer jeg tilbake til.

Hvordan går nå dagene?

Først vil jeg rapportere om de små, vanlige gjøremål. De er små, men viktige, i min lille verden.

  • Sto opp og kjente på formen. Grei nok, men ikke helt grei. Fortsatt snev av forkjølelsen jeg har hatt i 14 dager nå. Men nå sitter det “bare” oppi nesen og bihulene. Ispedd litt småhoste og kremting av og til. Har ikke testet meg. Tror det er en vanlig forkjølelse. Men man vet jo aldri.
  • Holder meg derfor stort sett for meg sjøl.
    Går bare tur med bikkja og beveger meg ned i garasjen av og til for å ta en tur med bilen til et eller annet sted hvor det er forholdsvis øde. Må få litt variasjon i turgåinga også.
  • Hadde en pakke med harde, grønne erter.
    Den har stått i matskuffen noen år (!)
    Den er kjekk å benytte seg av i disse tider hvor handling skal begrenses.
    Satte dem til utvanning i går kveld, og videre til koking i formiddag. Bør stå et par timer på plata.
    Det skal bli erterstuing, har jeg tenkt.
  • Så var det morgenturen med mellompuddel Barney.
    Og befriende godt å komme ut i frisk vårluft. Og i bikkjas verden er alt som før. Nesten. Luktene er nok der. Det ser jeg på oppførselen hans. Men de som har satt spor, er ikke der. Vi er ute til forskjellige tider, vi hundeluftere, eller langt unna hverandre. Han får gjort det han skal, og a mor har fått frisk luft.
  • Det er frisk luft på terrassen også.
    I går var det deilig sol og vindstille. Koselig å sitte der.
    I dag er det litt mer surt vær. Tar nok ikke med saueskinnet og kaffekoppen ut der i dag.
  • Og så er det blogginga.
    Den fikk fart på seg igjen takket være medblogger Frodiths fargeutfordring.
    Det har vært moro å være med. Og jeg er ferdig med alle 9 fargene! 🙂
    “Mission completed”.
    Her er linker til alle fargetolkningene mine:
    BLÅ, GRØNN, GUL, RØD, LILLA, ROSA, BURGUNDER, TURKIS, ORANSJE.
  • Godt å ha TV.
    Der er det mye nyttig og viktig informasjon. Nyhetskanalen TV2 og NRK1 informerer kontinuerlig.
    Innimellom ser jeg på andre ting. Mye å velge i.
  • Har nok av mat foreløpig.
    Og vann i krana.
    Bruker av det jeg har i fryser, kjøleskap og matskap. Blir kreativ også av dette.

Karantene eller isolasjon?

Nei. Jeg er ikke pålagt hverken karantene eller isolasjon. Det er mer sjølpålagt karantene. Frivillig.
Og mye på grunn av den sesongforkjølelsen jeg har hatt, og har sneven av fortsatt.
Og ikke kan jeg jobbe som vikar på apotek heller på grunn av dette.
Men det hadde absolutt vært behov for meg der……
Det rapporteres om ville tilstander.

Og hva nå?

Jeg blogger og ser på nyheter på TV samtidig. Multitasking i liten skala.
Ertene koker i kjelen på plata en times tid til.
Barney piper og vil ut igjen.
Da blir det en ny luftetur på a mor også. I god avstand fra tobeinte, og helst firbeinte.
Men fuglene kvitrer, og det er koselig.
Så to hestehov i går også forresten.
Koselig……

 

 

6 kommentarer
    1. Bara gjennomført med fargene..og grønne erter er jo godt også 🙂 Følger litt med på nyheten og følger anbefalinger fra myndighetene ..men ellers er dagene omtrent som di pleier…stille og rolig ! God bedring med forkjølelsen <3

      1. Vet at mange andre rundt om i landet har sett både hestehov, blåveis og krokus, men jeg så altså hestehov i går….og det er stas å se det sjøl, og ikke bare på bilder 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg